Jumaat, 30 Oktober 2009

teTibe Terfikir..









Tengah-tengah malam ni,tetiba aku tefikir. Apa aku akan jadi lepas habis belajar? Aku akan kerja apa?Atau aku hanya di rumah menjadi suri rumah anak dara.hehe..hmmm..jadi apa ye nanti?















Adakah aku akan jadi cikgu?









Adakah aku akan jadi pensyarah?Tapi pensyarah kena ambik master dulu.









Adakah aku akan sambung belajar?Dan jadi tutor seperti cadangan abang aku?









Adakah aku bekerja di syarikat software house yang terkemuka sebagai software engineer atau seangkatan denganya?









Adakah aku akan bekerja sebagai pelayan di McD atau KFC?









Adakah aku akan menjadi minah kilang?



Adakah aku akan duduk kat rumah dan tunggu orang datang meminang?








Aku tidak tahu lagi apa nasib aku akan datang. Apa yang ditentukan oleh Yang Maha Esa. Hanya perlu aku lakukan, usaha selagi termampu.Aku masih ada 1sem untuk belajar dan 1 sem untuk latihan industri.PSM I pun belum lepas lagi.Dan aku akan mencuba sehabis baik..


















Doa ma abah sentiasa disisiku.Merekalah pembakar semangat dikala aku susah dan senang walaupun dulu aku tidak mendapat perhatian daripada mereka. Aku tahu mereka amat menyayangiku dan semua anak-anaknya.Tidak ada perbezaan kasih sayang antara aku dan adik-beradikku yang lain.

0 ulasan:

Catat Ulasan