Selasa, 10 November 2009

Ketam dan Sotong Goreng Celup TePung



Assalamualaikum...

Petang tadi aku pergi ke kem Wataniah untuk ambil baju loreng baru.lepas itu pergi ke LKIM kerana kawan aku nak bagi ketam dan sotong free.So,pe lagi.ambil je la. Free la katakan..hehe..

Lepas itu pergi ke 4briged Kem Amor untuk kecilkan baju loreng kat rumah tukang jahit tentera. Baju yang aku dapat saiz 16 dan seluar saiz 38 sedangkan aku pakai saiz 14 dan 30. Kalau jahit kat situ semua free. Dua benda aku dapat free ari ni. Ketam,sotong dan baju loreng.

Lepas selesai kat 4 Briged,aku balik UMP. Dah sampai terus siang ketam dan sotong tadi kerana dah berbau..Aku ni sebenarnya alergic dengan seafood.Tapi aku suke makan seafood. Besar sangat ketam aku dapat ni.Sebesar dua tapak tangan aku. Tengoklah gambar kat bawah tu.


Pe lagi, operasi memasak dimulakan. Aku buat ketam dan sotong goreng celup tepung. Dan hasilnya amat memuaskan dan mengeyangkan perut serta membengkakkan bibir aku. Nape pula bibir aku bengkak?Aku kan alergic.Kalau aku makan seafood bibir aku akan bengkak dan gatal.Tapi kejap je la.Lepas setengah jam,bengkak tu hilang la..Terliur tak?Kalau sape-sape nak seafood yang fresh dari laut,contact la aku.Aku boleh bekalkan..








2 ulasan:

pa'Ez berkata...

nak ketam jugak..hehe

tasnimFatma berkata...

nak ke?bak duit ak kaci.huhu..bisnes2..

Catat Ulasan