Rabu, 18 November 2009

Ngantok + Sejuk

Assalamualaikum dan salam sejuk.....

Ngantok plak duk study Software Maintenance.Dalam blik duk sorg2..sume rumate aku dah blik kg..

Jenguk2 kat luar.Hujan masih tak berhenti.Hujan renyai2 mngingatkan aku kat kg.
Kalo la hujan camni xberhenti,alamak banjir la kg aku.
Camne nak balik kg.Nanti raya korban camne?Sembelih lembu dalam air..huhu.Lembu pun berenang selamatkan diri.hikhik..

Aku engat lagi,tiap kali raya korban mesti de lembu terlepas..Camne nak sembelih lembu nanti ek?Sembelih kat atas jln la kot..Jalan pun bnjir gak.Malas dah fikir sal tu..

tengok bukit kat blkg blok aku.Dah berkabus..Sejuknye...Kalau de tepung boleh la aku wat jemput2..Tapi tepung dah habis.Minyak msk pun dah licin.Tinggal beras je ckit.Tapi budu byk lagi....Memang ngam2 stok dapur aku sem ni.Biasanya terpaksa wat macam2 tuk habiskan.Wat banyak2 lpastu sedekah kat jiran2..

Bowink la sorang2 ni.Nak sembang pun takde sape ni..Sembang dengan laptop ni dan taip dalam blog.hukhuk..

Tiket balik kg pun belum beli lagi.Beli ods jew.Tapi abah aku swuh pergi dungun umah abang aku dulu.pas2 balik dengan abang ke Qlate..Jimat ckit duit tiket..huhu.Xpayah duk dalam bas lama2.

Skodeng2 kat jalan KK2..sunyi jew..jarang2 je nampak motor dan kereta lalu..Ramai dah balik kot...

Nak buat air teh O panas la.nak makan dengan ape ek?Kalau de ubi rebus ni kan sedap..waaaaaa nak blik kg makan pulut ikan kering...Suka sangat makan pulut ikan kering..Makanan orang siam ni au..almaklumla Qlate kan dekat dengan siam.Sedara aku pun ramai orang lek sano.....

Faham la sikit2 bila dorang cakap.Tapi aku nak cakap aku tak reti..

Kalau banjir kat kg aku,boleh la pakat2 dengan anak buah buat rakit batang pisang..huhu..Cam budak2 je kan..tapi aku hepi dengan gaya hidup budak2 biarpun umurku semakin meningkat.Biarla ape orang nak kata.yang penting aku HAPPY!!!!

0 ulasan:

Catat Ulasan